نوداد نویس
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نوداد نویس
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نوداد نویس
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

کیفیت در دستور کار سایپا

نوادنویس توسط نوادنویس
6 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
319
اشتراک گذاری
2.5k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

سایپا بر پاکسازی بازار از قطعات یدکی تقلبی تاکید دارد و کیفیت در دستور کار قرار گرفته است.

شاید علاقه مند باشید

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

به گزارش نوادنویس به نقل از پول نیوز، بازار رقابت جدی و داغ است و هر کس تولیدی با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر عرضه کند، رضایت بیشتری جلب می‌کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از مهمترین بخش‌های تولیدی کشور، صنعت خودروسازی است که نقش اساسی در اقتصاد دارد. گردش مالی، اشتغالزایی، خودکفایی، جلوگیری از ارزبری و بسیاری محسنات دیگر در صنعت خودروسازی خودنمایی می‌کند.

مشکلات نیازمند بررسی

اگرچه صنعت خودروسازی کشور توانسته روی پای خود بایستد، اما مانند هر صنعت دیگر، چالش‌ها و مشکلات بسیاری دارد که نیازمند بررسی، شناسایی مشکلات، ارایه راهکار و رفع چالشهاست. روندی که صنعت خودروسازی کشور دارد رو به جلوست، اما قرار نیست مغرور شویم، چالش‌ها را نادیده بگیریم و برای رفع مشکلات تلاش نکنیم.

چالش خدمات پس از فروش

بی شک سایپا نقش بزرگی در تولید خودرو کشور دارد، به نوعی که از نظر تعداد و قیمت، سایپا یکه تاز بازار خودرو شده است. اما خدمات پس از فروش همواره به یکی از چالش‌های صنعت خودرو تبدیل شده است. با نگاهی به روند تولید بزرگترین خودروساز‌های جهان، متوجه می‌شویم که هر خودرویی پس از تولید با اشکال رو به رو می‌شود و حتی شاهد بوده ایم که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان بدلیل مشکلات اساسی در تولید، ناچار به جمع آوری یک مدل خودرو از بازار شده اند. بنابر این بوجود آمدن چالش یا مشکل در تولید، امری اجتناب ناپذیر است که با برنامه ریزی و اقدامات درست، می‌توان هر چالشی را مدیریت کرد.

بحران قطعات تقلبی

بسیاری از تولیدکنندگان گرفتار قطعات اصلی و تقلبی هستند. بدلیل ضعف نظارت در بازار، با کوهی از لوازم یدکی تقلبی رو به رو هستیم، قطعاتی که به صورت زیرپله‌ای تولید یا با کمترین کیفیت به چین سفارش داده می‌شود تا سود عده‌ای فرصت طلب را تامین کند و در نهایت به زیان مصرف کنندگان تمام شود. اما مشکل اینجاست که نظارت درست و برخورد شدیدی با متقلبان صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث شده لوازم یدکی تقلبی بازار را به چالش بکشد.

تلاش برای پاکسازی بازار

مدیریت سایپا نسبت به چالش‌های بازار بی تفاوت نبوده و سعی کرده آن‌ها را مدیریت کند، به نوعی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در ۲۱ ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود، تا حد زیادی پاکسازی شود گفت: تلاش شده مردم به قطعاتی که اصالت دارد، دسترسی داشته باشند. محمدعلی تیموری با یادآوری اینکه در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد گفت: از این عدد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت.

هزینه سنگین گارانتی

واقعیت این است که خدمات پس از فروش به عنوان یک امتیاز به مصرف کنندگان ارایه می‌شود، اما هزینه سنگینی بر دوش تولیدکننده است که در لیست هزینه‌های خودروسازی‌ها دیده نمی‌شود. در این رابطه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی۱۴۰۰ به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد گفت: در مدت مشابه ۱۴۰۱ این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده در حالی که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات، هزینه گارانتی محصولات سایپا، یک سوم شده است.

استقبال از نمایندگی

واقعیت انکار ناپذیر گران بودن قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیرکار، خریداران کالا‌ها را همواره آزار داده و می‌دهد، اما به نظر می‌رسد سایپا برای این نگرانی نیز چاره اندیشی کرده و در این رابطه تیموری گفت: سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است، به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،، اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

اهمیت فرهنگسازی

در بسیاری از موارد مردم از خدمات مناسب بهره نمی‌گیرند، زیرا شناختی ندارند، این امر نشان می‌دهد که فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسبی شکل نگرفته است. به همین دلیل مدیرعامل سایپا با بیان اینکه شرکت سایپایدک با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست یابد گفت: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد. تیموری با بیان اینکه سایپا در مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی کار جهادی انجام داده افزود: طی ۲۱ ماه گذشته، بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش، خروج قطعات یدکی تقلبی و تشدید بازرسی‌ها متمرکز شدیم و نتیجه آن، افزایش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی شد.

خرید از نمایندگی‌ها

مردم برای خرید قطعات در فروشگاه‌ها سرگردان می‌شوند. اینکه از کدام فروشگاه بخریم، نکته مهمی است. همین امر باعث می‌شود تا برخی تعمیرکاران به تبلیغ یک برند خاص بپردازند. تعمیرکاران تاکید می‌کنند اگر فلان مارک را بخرید خوب است یا اگر این مارک نباشد، تعمیر را تضمین نمی‌کنیم. اما مدیرعامل سایپا تکلیف مشتریان را روشن و با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و حمایت‌های وزارت صمت گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند و برای تشخیص اصالت قطعه، بارکد روی جعبه را به شماره ۵۰۰۰۲۹۵۶ ارسال کنند تا از اصل بودن قطعه خریداری شده مطمئن شوند. تیموری با تاکید بر اینکه سودجویان بازار قطعات یدکی تقلبی، ارزشی برای جان و مال مردم قائل نیستند و تهدیدی برای ایمنی خودرو‌ها به شمار می‌روند، افزود: برای افزایش کیفیت خدمات و تولیدات در گروه سایپا کار ریشه‌ای و بنیادین انجام شده تا رضایت حداکثری مشتریان فراهم شود.

برچسب: خدمات پس از فروشخودروسازیسایپاقطعات یدکی تقلبیکورش شرفشاهی
پست قبلی

عملکرد کارکنان بانک ایران زمین در اوج

پست بعدی

حرکت تعاون بر محور توسعه

نوادنویس

نوادنویس

اخبار مرتبط

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

توسط نوادنویس
22 اسفند 1403
0

کاربردی جز لاینفک و جدانشدنی سبک زندگی است و در اصل سوادکاربردی یک نوع سبک زندگی درست در کشور است...

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

توسط نوادنویس
13 اسفند 1403
0

رسالت رمز موفقیت تقدیر از بزرگان و کارآفرینان بوده است که با جون و دل برای کشورشان تلاش و کارآفرینی...

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

توسط نوادنویس
7 اسفند 1403
0

امیرمسعود خبازی، به عنوان یکی از اعضای قدیمی این صنف و مرحوم پدرشان نیز عضو اتحادیه و از پیشکسوتان این عرصه...

Ализаде поздравил с Новым годом

Ализаде поздравил с Новым годом

توسط نوادنویس
20 دی 1403
0

Салим Ализада, старший руководитель Международной ассоциации внешней политики Российской Федерации в Исламской Республике Иран, поздравил с Новым годом и славным...

پست بعدی
حرکت تعاون بر محور توسعه

حرکت تعاون بر محور توسعه

وفاداران در سبد قدرشناسی به پرداخت

وفاداران در سبد قدرشناسی به پرداخت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سه =

اخبار پرطرفدار

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

6 آبان 1402
اکران خصوصی مستند آخرین قرار از مرحوم علی انصاری بزرگوار

اکران خصوصی مستند آخرین قرار از مرحوم علی انصاری بزرگوار

6 دی 1402
اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی

اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی

22 آذر 1402

درباره ما

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • تکنولوژی
  • خودرو
  • رنگارنگ
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • مسکن
  • هنری
  • ورزشی

برچسب ها

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی بیمه کوثر تسهیلات تولید حسین گروسی خودرو دانش بنیان روسیه زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نمایشگاه پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

خبرهای اخیر

  • هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.
  • دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ

طراحی و اجرا توسط: آریان وب