نوداد نویس
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نوداد نویس
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نوداد نویس
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

صنعت بیمه گرفتار بحران سواستفاده بیمه گذار

نوادنویس توسط نوادنویس
5 آذر 1402
در سایر اخبار ویژه
0
319
اشتراک گذاری
2.5k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

بیمه آسیا از پرداخت ۲ میلیارد خسارت جعلی جلوگیری کرد، وضعیتی که نشان می دهد صنعت بیمه گرفتار بحران سواستفاده بیمه گذاران شده است.

شاید علاقه مند باشید

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

به گزارش نوادنویس به نقل از پول نیوز، بیمه یکی از مهمترین بخش‌ها برای مدیریت ریسک است. هنگامی که فردی نگران سرمایه‌های منقول و غیرمنقول خود می‌شود، سعی می‌کند این نگرانی را با ابزار‌های گوناگون مدیریت کند. اما ماهیت سرمایه این است که در معرض تهدید‌های گوناگون قرار دارد. مگر می‌توان خانه را از معرض بلایای طبیعی یا حوادثی همچون آتش سوزی در امان نگه داشت؟ مگر می‌توان حوادثی که خودرو را تهدید می‌کند، نادیده گرفت؟ امروزه هیچ سرمایه‌ای نیست که از تهدید در امان باشد، اما نکته مهم اینجاست که این تهدید‌ها مدیریت شود.

ابزار مدیریت ریسک

بیمه ابزاری برای پایان دادن به نگرانی هاست. هرچقدر توجه بیشتری نسبت به بیمه داشته باشیم، به همان میزان آرامش خاطر بیشتری داریم. راننده‌ای که خودرو خود را روشن می‌کند و به حرکت در می‌آورد، می‌داند که هر لحظه امکان وقوع حادثه برای خودرو و سرنشینانش وجود دارد، به همین دلیل خودرو خود را بیمه بدنه کرده و برای آنکه ریسک برخورد با وسیله نقلیه دیگری را مدیریت کند، بیمه شخص ثالث را انجام داده است.

بحران سواستفاده

بزرگترین چالشی که شرکت‌های حمایتگر را تهدید می‌کند، افراد فرصت طلب و سواستفاده کننده است. هر دستگاهی که بدنبال ارایه خدمات به مردم است، در معرض تهدید فرصت طلبان قرار دارد. این قبیل افراد در تلاش برای بهره گیری از ظرفیت‌هایی هستند که برای رفاه حال مردم تعریف شده و به مرحله اجرا درآمده است.

هشدار‌های جدی

جدی‌ترین بخشی که به صورت گسترده مورد سواستفاده قرار می‌گیرد، شرکت‌های بیمه است. امروزه افرادی شغل خود را به باج گیری با روش‌های گوناگون تغییر داده اند و از هر فرصتی برای این معضل بهره می‌گیرند. خودزنی یکی از جدی‌ترین چالش‌های بیمه با این قبیل افراد است. گرفتن دیه یکی از این چالشهاست. افرادی که خود را جلوی خودرو‌ها می‌اندازند تا دیه بگیرند، به بزرگترین چالش تبدیل شده اند. با وجود آنکه این قبیل صحنه‌ها در دوربین‌های نصب شده در خیابان‌ها مشاهده می‌شود و حرکت عمدی عابر پیاده قابل اثبات است، اما هیچ راهکاری برای رهایی شرکت‌های بیمه از دیه بگیران وجود ندارد. نکته بعدی دیگر، تبانی بین راننده و عابر پیاده است. در این قبیل موارد، راننده با عابر توافق می‌کند که در قالب یک تصادف ساختگی، مبلغی بابت دیه دریافت کنند که بین طرفین تقسیم می‌شود و در این میان شرکت بیمه زیاندیده اصلی است.

سواستفاده‌های بی پایان

معضلی که به نظر می‌رسد، پایانی ندارد، افزایش روش‌های سواستفاده است. با گران شدن قیمت خودروها، هزینه‌های آن نیز بالا می‌رود که همین امر باعث می‌شود افراد بدنبال سواستفاده به روش‌های متفاوت باشند که یکی از آن‌ها بتازگی در بیمه آسیا صورت گرفته به نوعی که کارشناسان بیمه آسیا در واحد خسارت شعبه آبادان از پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال خسارت جعلی جلوگیری کردند.

اثبات حسن نیت

در پی واژگونی خودرویی در بندر ماهشهر، پرونده‌ای به منظور پرداخت خسارت از محل بیمه نامه بدنه، در شعبه آبادان بیمه آسیا تشکیل شد که پس از تکمیل پرونده، در بررسی‌های انجام شده، صحت گزارش خسارت مورد تردید قرار گرفت. این اقدام بیمه آسیا نشان می‌دهد که اصل بر حسن نیت طرف زیاندیده است و بیمه آسیا در گام اول نهایت تعامل را با شخص زیاندیده داشته و حکم را به نفع وی صادر کرده است.

ضرورت بررسی بیشتر

حسن نیت و تعامل که با جدیت در دستور کار بیمه آسیا قرار دارد، باعث نمی‌شود که چشم را بروی واقعیت‌ها ببندد و از بررسی‌های بیشتر خودداری کند، زیرا تک تک مدیران و کارکنان بیمه آسیا در برابر سهامداران و البته جامعه متعهد هستند. همین امر باعث شد این تصادف نیز مانند دیگر موارد با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد که با پیگیری کارشناسان شعبه و تحقیقات محلی از مکان وقوع حادثه و تصاویر اخذ شده، مشخص شد که خودروی حادثه دیده و خودروی بیمه شده، جابه جا شده اند. بدین ترتیب با تلاش، دقت و پیگیری کارشناسان فنی بیمه آسیا در شعبه آبادان، جابه جایی خودرو و نیت سوء صاحب خودرو برای اقدام مجرمانه اثبات و از پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال خسارت جعلی جلوگیری شد.

برچسب: بیمه آسیابیمه بدنهبیمه گذارخودروکورش شرفشاهیمدیریت ریسک
پست قبلی

قدرت‌نمایی بانک ایران زمین در بازار سرمایه

پست بعدی

نگاه مهربان بانک سینا به دارو و درمان

نوادنویس

نوادنویس

اخبار مرتبط

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

توسط نوادنویس
22 اسفند 1403
0

کاربردی جز لاینفک و جدانشدنی سبک زندگی است و در اصل سوادکاربردی یک نوع سبک زندگی درست در کشور است...

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

توسط نوادنویس
13 اسفند 1403
0

رسالت رمز موفقیت تقدیر از بزرگان و کارآفرینان بوده است که با جون و دل برای کشورشان تلاش و کارآفرینی...

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

توسط نوادنویس
7 اسفند 1403
0

امیرمسعود خبازی، به عنوان یکی از اعضای قدیمی این صنف و مرحوم پدرشان نیز عضو اتحادیه و از پیشکسوتان این عرصه...

Ализаде поздравил с Новым годом

Ализаде поздравил с Новым годом

توسط نوادنویس
20 دی 1403
0

Салим Ализада, старший руководитель Международной ассоциации внешней политики Российской Федерации в Исламской Республике Иран, поздравил с Новым годом и славным...

پست بعدی
نگاه مهربان بانک سینا به دارو و درمان

نگاه مهربان بانک سینا به دارو و درمان

هدایت سرمایه‌های سرگردان به اقتصاد مولد در بستر مناطق آزاد

هدایت سرمایه‌های سرگردان به اقتصاد مولد در بستر مناطق آزاد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پانزده =

اخبار پرطرفدار

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

5 آذر 1402
اکران خصوصی مستند آخرین قرار از مرحوم علی انصاری بزرگوار

اکران خصوصی مستند آخرین قرار از مرحوم علی انصاری بزرگوار

6 دی 1402
اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی

اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی

22 آذر 1402

درباره ما

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • تکنولوژی
  • خودرو
  • رنگارنگ
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • مسکن
  • هنری
  • ورزشی

برچسب ها

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی بیمه کوثر تسهیلات تولید حسین گروسی خودرو دانش بنیان روسیه زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نمایشگاه پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

خبرهای اخیر

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ

طراحی و اجرا توسط: آریان وب