نوداد نویس
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نوداد نویس
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
نوداد نویس
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

بازاریابی کودک محور استراتژی موفقیت استارتاپها

نوادنویس توسط نوادنویس
22 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
320
اشتراک گذاری
2.5k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

متاسفانه این روزها شاهد نقل و قول و ترجمه های ابکی و غلط از مجلات معتبر توسط افراد مدعی در سوشیال مدیاها و کانالهای تلگرامی و اینستاگرام و ….. هستم .
به گزارش نوادنویس، لطفا قبل از ادامه این مقاله مقاله ای باعنوان تقدم تاخر درکسب و کار را مطالعه فرمایید.

شاید علاقه مند باشید

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

اوج بدبختی ما همین بس که نقل داستانها به بازه زمانی بدون در نظر گرفتن تقدم و تاخر و زجرها و بدبختی های فرد یا شرکت و ….می پردازند از جمله این داستان
در سال ۱۹۳۶ “روث هندلر” و شوهرش “الیوت”، ۲۰۰ دلار بدهی بالا اوردند زن و شوهری جوان که تازه ازدواج کرده اند و کارهای مختلفیرا هم تربه کرده و در همه انها تقریبا شکست خورده بودند. آری این بدهی جدید که بهیچ وجه از پس پرداخت ان بر نمی اوردند اجاره‌خانه ای بود که یا باید می دادن و یا دو دلداده از همجدا می شدند.
الیوت نجاری خجالتی بود که دوستان همسرش اورابسیار هنرمند و خوش فکر می دانستند.
همسر نجار وقتی وضعیت وخیم و خطر از هم پاشیده شدن
زندگیشان را دید وقتی که فقط ۲۰ سال سن داشت در زمانهای فراغت با نمونه‌هایی از صندلی‌
های فانتزی الیوت شروع به بازاریابی نمود.
روت که با مخالفت شدید
فروشندها مواجه شد بود بارها وبارها استراتژی خود را عوض کرد استراتژی بسیار موثر و هوشمندانه که می تواند هر باختی را شایدبه برد تبدیل نماید.
پافشاری بلاخره نتیجه داد و او توانست یک قرار داد ببندد انم حدود بیش از دوبرابر بدهیشان…

چند سال بعد الیوت و روت بهمراه مشاوران برتر کسب و کار و استخدام تیم تخصصی توانستند قرار دادی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار لوازم خانه عروسک از طریق خرده‌‌فروشی‌ها در سراسر آمریکا منعقد کنند .
نکته سیستم و مشاوران این شرکت نقش کلیدی در موفقیت این مجموعه ایفا نمودند ایوت نجار سالها تجربه کارهای مختلف و نجاری داشته است عشق این زوج جوان عامل قوی موفقیت آنان قلمداد شده است.
فکر می کنم روث در عمل مدیریت و رهبری واحدفروش و بازاریابی شرکت و واحد تولید و طراحی را همسرش بعهده داشت و دوست همسرش هردو در مورد عملکرد هرکدام اظهار نظر می کردند.
در ان روزها جامعه آمریکا هنوز آماده نبود که یک زن هدایت شرکت بزرگی را برعهده داشته باشد.بنابراین،آنها تصمیم گرفتند این استارت‌آپ را با ترکیب نام شوهر و دوست شوهر یا آقای (متسون) که سرمایه قابل توجهی به شرکت تزریق نموده بود و همچنین به انها کمکهای شایان توجهی می‌کرد، ماتل (Mattel) نام گذاری نمایند.


کمتر از دو سال بعد از افتتاح شرکت، آقای متسون استعفا داد و سهامش را به روث واگذار نمود.
در نهایت خانم روث که مدیر فروش شرکت بود به سمت مدیرعاملی نائل آمد.
ماتل در دهه ۴۰ میلادی به تدریج و مستمر با رهبری این خانم و تیم حرفه ای و مشاورانش رشد شایان توجهی کرد.
در سال ۱۹۵۲، بانک‌ها قبول نکردند به روث ک یک زن بود وام اعطا نمایند.
روث می خواست سرمایه‌گذاری در تولید یک جعبه موسیقی پیانو را استارت بزند.
او فکر می‌کرد محصول بسیار پرسروصدایی خواهد بود،
عدم پرداخت وام باعث شد او بیکار بشیند او تا جایی که می‌توانست از دوستان و خانواده اش پول قرض گرفت و در نهایت توانست ۲۰ میلیون پیانو بفروشد. این رقم بسیار بسیار شگفت انگیز بود.
اری در سال ۱۹۵۵، کار خالص شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دلار بود و روث تصمیم گرفت با تبلیغ تلویزیونی مخصوص شرکت دیزنی ریسک بزرگی بنماید.
در آن دوران اسباب‌ بازی‌ها در تلویزیون برای بزرگسالان تبلیغ می‌شد، چون این تفکر وجود داشت که بزرگسالان برای خرید آنها تصمیم‌گیرنده هستند. اما روث دیدگاه دیگری اتخاذ کرد و حق پخش ۱۵ دقیقه از هر اپیزود را به قیمت ۵۰۰ هزار دلار خرید. او که رویکرد ملایم‌تر و فراگیرتر والدین نسبت به فرزندان را در بعد از جنگ جهانی دوم حس کرده بود، در آگهی‌های بازرگانی متحول‌کننده شرکت ماتل، مستقیما کودکان را هدف قرار داد.
اولین اسباب بازی که روث در شوی دیزنی تبلیغ کرد، تفنگ تامی برپ (Tommy Burp) بود که مدتی پیش روانه بازار شده بود و قبلا فروش آن تعریف چندانی نداشت. اما کمتر از ۱۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، اسباب‌ بازی‌های اسلحه‌ای پرطرفدار شده بودند. مهم‌ترین ویژگی تفنگ‌های تامی صدای مسلسل‌واری بود که هنگام شلیک می‌داد. تبلیغات تلویزیونی روی کیفیت صدای تفنگ‌ها تاکید می‌کرد و فروش آن یک شبه سه برابر شد. اگرچه نوآوری بازاریابی روث که کودکان را به‌طور مستقیم هدف قرار داده بود بی‌اشکال نبود، اما هنوز هم سالانه میلیاردها دلار صرف خرید آن می‌شود.
در سال ۱۹۵۷، وقتی روث با دخترش باربارا به اروپا سفر کرده بود، به فروشگاه‌ها سر می‌زد تا برای عروسک او لباس اضافی بخرد. کارمندان فروشگاه به او می‌گفتند که اگر لباس‌های بیشتری برای عروسک می‌خواهد، باید خود عروسک را هم بخرد، چون لباس جداگانه عروسک فروخته نمی‌شود. روث این اتفاق را یک فرصت دید و عروسکی مشابه را طراحی کرد و لباس‌ها و لوازم جانبی متعددی برای آن در نظر گرفت و با این کار محصولش را متمایز کرد. در مدتی کوتاه، شرکت ماتل توانست سه میلیون عروسک باربی بفروشد که به‌دلیل فروش لباس‌ها و وسایل اضافی عروسک بعد از خرید اولیه، هر کدام درآمد اضافی برای شرکت به دنبال داشتند.

این مدل کسب‌وکار جدید به ماتل امکان داد عروسک را ارزان‌تر بفروشد و به این ترتیب تعداد فروش خود را افزایش دهد. این باربی‌های نسبتا ارزان‌قیمت، چندین دهه یک هدیه تولد خوب برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال محسوب می‌شدند و نسل‌های جدید کودکان می‌توانستند خانه عروسک، ماشین، لباس و حتی دوستانی برای عروسک‌های خود داشته باشند.
نوآوری دیگر روث این بود که دنیای سنتی عروسک‌بازی را برای کودکان تغییر داد. تا پیش از آن، دختربچه‌ها عروسک‌هایی را با ظاهر کلیشه‌ای دوست داشتند تا پاسخگوی غرایز آنها باشد. اما روث عروسک‌هایی را طراحی کرد که شغل‌های حرفه‌ای مثل باربی‌های پزشک، زیست‌شناس، منجم و رئیس‌جمهور را دربرمی‌گرفت.
به نظر می دسد که روث موفقیتش را بخاطر راهجدیدی که ابداع کرد کسب نمود او در سال ۲۰۰۲ درگذشت، اما امپراتوری بزرگش همچنان با قدرت به‌ کار خود ادامه می‌دهد. فروش شرکت ماتل در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶/ ۱ میلیارد دلار رسید که بیشتر آن به‌دلیل ادامه سه نوآوری بزرگ روث است
اول بازاریابی مستقیم برای کودکان
دوم عروسک‌های باربی در نقش بزرگسال
سوم خلق راه جدید متمایز و متفاوت و متهورانه و در راه خود هم پیشتازی کردند
دکتر مازیارمیر

کلینیک تخصصی کسب و کار دکتر میر

 email:mazyarmir.com@gmail.com

کانال تلگرام: https://t.me/Iranian_leadership_school

وبسایت: http://mazyarmir.com

 اینستاگرام: www.instagram.com/mazyare_mir

 بله: https://ble.ir/podkast

برچسب: اینستاگرامبازاریابی کودک محوردکتر مازیارمیرسوشیال مدیاعروسک‌ باربی
پست قبلی

فید اکسپوی امسال با بمب خبری می‌آید

پست بعدی

جذابیت آفرینی سایپا با تنوع رنگ خودرو

نوادنویس

نوادنویس

اخبار مرتبط

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

محمدرضا مجمع خالق اصل سواد کاربردی در کشور

توسط نوادنویس
22 اسفند 1403
0

کاربردی جز لاینفک و جدانشدنی سبک زندگی است و در اصل سوادکاربردی یک نوع سبک زندگی درست در کشور است...

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

نگاه ویژه هلدینگ رمز موفقیت به مفاخر اقتصادی

توسط نوادنویس
13 اسفند 1403
0

رسالت رمز موفقیت تقدیر از بزرگان و کارآفرینان بوده است که با جون و دل برای کشورشان تلاش و کارآفرینی...

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های صنعت

توسط نوادنویس
7 اسفند 1403
0

امیرمسعود خبازی، به عنوان یکی از اعضای قدیمی این صنف و مرحوم پدرشان نیز عضو اتحادیه و از پیشکسوتان این عرصه...

Ализаде поздравил с Новым годом

Ализаде поздравил с Новым годом

توسط نوادنویس
20 دی 1403
0

Салим Ализада, старший руководитель Международной ассоциации внешней политики Российской Федерации в Исламской Республике Иран, поздравил с Новым годом и славным...

پست بعدی
جذابیت آفرینی سایپا با تنوع رنگ خودرو

جذابیت آفرینی سایپا با تنوع رنگ خودرو

اثبات اقتدار با اکتشافات ذخایر مس

اثبات اقتدار با اکتشافات ذخایر مس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

اخبار پرطرفدار

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

22 آبان 1402
اکران خصوصی مستند آخرین قرار از مرحوم علی انصاری بزرگوار

اکران خصوصی مستند آخرین قرار از مرحوم علی انصاری بزرگوار

6 دی 1402
اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی

اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی

22 آذر 1402

درباره ما

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • تکنولوژی
  • خودرو
  • رنگارنگ
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • مسکن
  • هنری
  • ورزشی

برچسب ها

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی بیمه کوثر تسهیلات تولید حسین گروسی خودرو دانش بنیان روسیه زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نمایشگاه پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

خبرهای اخیر

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • فرهنگی
  • سیاسی
  • هنری
  • تکنولوژی
  • ورزشی
  • انرژی
  • بیمه
  • خودرو
  • مسکن
  • رنگارنگ

طراحی و اجرا توسط: آریان وب